+48 574-171-199 biuro@exception.com.pl

Google AdWords

Kampanie AdWords są kolejnym po pozycjonowaniu elementem marketingu w wyszukiwarkach, tzw. SEM (ang. Search Engine Marketing). Linki sponsorowane w Google są  formą promocji polegającą na zamieszczaniu krótkich haseł reklamowych tuż obok wyświetlanych organicznych wyników wyszukiwania.

Jak to działa?

Kampanie linków sponsorowanych opierają się na zasadzie „pay per click”,  gdzie reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę, nie zaś za samo jej wyświetlanie. Opłaty za kliknięcie w dany odnośnik uzależnione są od popularności linka, jednak możemy sami ustalić maksymalną kwotę za wejście. Kampanie PPC (ang. pay per click)  uważa się za dobre rozwiązanie, kiedy oczekujemy szybkiego efektu np. w czasie świat czy premier nowych produktów.

Jak przygotowuje się taką kampanię?

Przygotowanie dobrej kampanii linków sponsorowanych dzieli się na kilka etapów.

Pierwszym z nich jest ustalenie celów kampanii, do kogo jest ona kierowana oraz czego po niej oczekujemy. Następnie należy ustalić maksymalny koszt kliknięcia w reklamę, pamiętając jednak że zbyt niski kosz może przynieść niesatysfakcjonujące nas efekty gdyż częstotliwość wyświetlania reklamy będzie niska. Kolejnym etapem jest stworzenie dobrych tekstów reklamowych , zachęcających użytkowników do zapoznania się z wyświetlaną ofertą. Po uruchomieniu kampanii  należy ją nieprzerwanie monitować i dostosowywać do zmieniających się warunków. Ważnym jest także odpowiednie podsumowanie kampanii żeby ułatwić sobie prowadzenie dalszych działań promocyjnych.

Etapy kampanii

Sample Heading

Ustalenie celów kampanii, potencjalnych odbiorców i ich oczekiwań

Sample Heading

Opracowanie najlepszych słów kluczowych dopasowanych do oferty promowanego serwisu

Sample Heading

Ustalenie średniego kosztu pojedynczego kliknięcia oraz budżetu kampanii

Sample Heading

Tworzenie tekstów reklamowych

Sample Heading

Uruchomienie i prowadzenie kampanii – monitorowanie i optymalizacja kosztów za kliknięcie

Sample Heading

Raport z przeprowadzonej kampanii

Czy warto inwestować w taką kampanię?

Kampanie AdWords mają wiele zalet. Są przede wszystkim szybką formą zwiększenia popularności strony, poprzez dostęp do szerokiego grona odbiorców. Prowadząc kampanię AdWords mamy stały dostęp do wyników naszych działań i na bieżąco możemy monitorować efekty.

Kampanie AdWords dają szybkie i mierzalne efekty, będąc tym samym doskonałym uzupełnieniem pozycjonowania strony. Każdy link sponsorowany wyświetlający się tuż obok organicznych wyników, daje nam kolejną szansę zachęcenie potencjalnego klienta do zapoznania się z naszą ofertą.