Marketing internetowy, czym jest naprawdę?

Marketing internetowy to praktyka polegająca na wykorzystaniu kanałów internetowych do rozpowszechniania informacji o marce, produktach lub usługach firmy wśród potencjalnych Klientów. Metody i techniki stosowane w marketingu online obejmują mailing, media społecznościowe takie jak Facebook, reklamy displayowe, przygotowanie strony internetowej, SEO, pozycjonowanie i inne. Celem marketingu jest dotarcie do potencjalnych klientów za pośrednictwem kanałów internetowych, w których spędzają czas na czytaniu, wyszukiwaniu, zakupach lub towarzysko.

Powszechne korzystanie z Internetu w celach biznesowych i osobistych spowodowało powstanie wielu nowych kanałów zaplecza reklamowego i marketingowego, w tym wspomnianych powyżej. Istnieje wiele korzyści i wyzwań związanych z marketingiem online, który wykorzystuje głównie media cyfrowe do przyciągania  klientów.

Marketing Tradycyjny vs. Marketing internetowy

Marketing internetowy różni się od tradycyjnego marketingu, który wykorzystywał formy takie jak reklamy drukowane, billboardy, reklamy telewizyjne i reklamy radiowe.

Zanim pojawił się Marketing internetowy, koszty wprowadzenia na rynek produktów lub usług często były wysokie. Dzisiaj każdy, kto ma biznes może uczestniczyć w marketingu online, tworząc stronę internetową i budując kampanię pozyskiwania klientów za niewielką opłatą. Te produkty i usługi marketingowe mogą również eksperymentować z optymalizacją, aby precyzyjnie dostosować wydajność kampanii i zwrot z inwestycji.

Marketing internetowy i jego korzyści

Kluczową korzyścią z używania marketingu internetowego firmy lub produktu jest możliwość zmierzenia wpływu każdego z używanych kanału, a także sposobu, w jaki użytkownik trafił na naszą stronę czyli ustalamy najskuteczniejsze działania dla Twojego biznesu i zgodne z branżą. Dzięki tym działaniom łatwiej ocenić grupę docelową. Z odwiedzających, którzy zamieniają się w płacących klientów, można przeprowadzić dalsze analizy w celu określenia, które kanały są najbardziej skuteczne w pozyskiwaniu wartościowych klientów.

Dzięki szczegółowej analizie możemy określić jakie formy marketingu internetowego  są najbardziej opłacalne w pozyskiwaniu klientów, w oparciu o współczynnik konwersji odwiedzających klientów.

Narzędzia marketingu online

Marketing internetowyIstnieje szereg narzędzi, które można wykorzystać do zbudowania i utrzymania solidnego programu marketingowego online:

Jak wybrać Agencję ?

Marketing internetowy jest bardzo konkurencyjny. Zapotrzebowanie na te usługi jest bardzo duże. Aby wybrać najlepszą zorientuj się jak prezentuje się Twoja konkurencja w internecie. Dobra Agencja musi podjąć wyzwanie i działać różnymi ścieżkami. Być wszechstronni i muszą potrafić stworzyć indywidualną ofertę i strategię.

Marketing internetowy. Czy to naprawdę konieczne?

Na to pytanie wystarczyłoby krótkie stwierdzenie – Tak! W tym miejscu chcielibyśmy jednak wytłumaczyć i zwizualizować Ci dlaczego tak jest. Pewien mądry człowiek, S. Henderson, powiedział : „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oczka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie co robimy.”. Nie sposób nie zgodzić się z autorem tych słów. Wiele razy wydaje nam się, że wystarczy otworzyć firmę i wykonywać swoją pracę dobrze, a Klienci przyjdą sami. Oczywiście, przy odrobinie szczęścia i „poczty pantoflowej” Twój biznes może funkcjonować, ale czy osiągniesz takim działaniem swój cel ?  Marketing internetowy to gwarancja sukcesu!

Jeśli zależy Ci, aby wyjść poza swój lokalny target i stać się liderem w branży nie wystarczy być sumiennym przedsiębiorcą. Działając w zamkniętym kręgu możesz stracić zapał do pracy i wiarę w swój biznes. Rozwiązanie jest proste, ale musisz wyjść poza swoją strefę komfortu i zrozumieć jak istotną rolę odgrywa marketing internetowy.

Promowanie tego co w Twojej ofercie najlepsze pozwoli Ci na nawiązanie nowych relacji z Klientami a tym samym sprzedaż Twoich usług i produktów. Nie musisz inwestować w drogie kampanie reklamowe, aby osiągnąć satysfakcjonujący rezultat. Są takie rodzaje promocji, które mogą być „uszyte” na miarę Twoich oczekiwań i możliwości finansowych. Wystarczy otworzyć się na nowe i nie bać się osiągnąć Sukces.

Co możemy Ci zaproponować?

Pozycjonowanie

AdWords

Pakiety marketingowe

Narzędzia dla Twojego biznesu są na wyciągnięcie ręki!

Zapraszamy do naszego e-sklepu:

Centrum preferencji prywatności

Translate »